Nieuwsin
de
Spoorzone

Campagne Spoorzone Tilburg voor ondernemers van start

24 november 2021

Via de campagne ‘Dear Future,’ vergroot Citymarketing Tilburg, in opdracht van gemeente Tilburg, de zichtbaarheid van het nieuwste talent- en innovatiedistrict in Nederland. Het doel van de campagne is om ondernemers naar het gebied te trekken. Met name bedrijven die veel bezig zijn met data en digitalisering vinden een goede plek in de Spoorzone Tilburg.

Spoorzone Tilburg is het nieuwe en baanbrekende talent- en innovatiedistrict van Nederland. Grenzend aan het station en goed verbonden met stad, regio en land biedt het de ideale uitvalsbasis voor bedrijven. In dit rauwe industriële gebied vol cultuur en historie in het centrum van de stad wordt hard gewerkt aan de toekomst. Het is een kennis gedreven gebied voor en door creatieve ondernemers met interactieve technologieën en gedrag als basis. 

Aanwezige kennis

De aanwezigheid van Tilburg University, ROC en Fontys Hogescholen zorgt voor kennis, talent en visie. Het gebied is compact en duurzaam ontwikkeld en biedt voor ondernemers mogelijkheden van start-up tot scale-up en verder. Ondernemers werken samen met studenten aan projecten of nieuwe business modellen. Bijvoorbeeld in het samenwerkingsverband MindLabs. Hierin versterken vier kennisinstellingen, overheden en een groeiend gezelschap van bedrijfspartners, maatschappelijke instellingen en startups samen de ontwikkeling van technologieën die interacteren met menselijk gedrag; oftewel human centered AI. Met de unieke mogelijkheden van deze technologieën willen partners maatschappelijke uitdagingen helpen oplossen.

Toekomst

Spoorzone Tilburg heeft nog genoeg ambitie voor de toekomst. Zo vestigt zich hier de Young Professional Campus: 20.000m2 wonen, werken en onderwijs gericht op ondernemerschap, gelieerd aan Tilburg University. Maar ook een nieuwe woonappartementen en kantoorcomplexen zijn in aanbouw.

Ontwikkelaars, pers, bedrijven en onderwijs kunnen gebruik maken van een online toolkit om Spoorzone Tilburg te promoten. Meer informatie via makeitintilburg.nl